7 wskazówek dla osób poszukujących pracy

1. Celuj w jak najwięcej kanałów dotarcia do pracodawcy.

Aby zwiększyć prawdopodobieństwo znalezienia pracy docieraj do pracodawcy w różny sposób. Nie skupiaj się jedynie na sprawdzaniu aktualnych ogłoszeń o pracę, zazwyczaj na portalach ogłoszeń lokalnych. Wybierz firmy, u których chciałbyś pracować, a następnie złóż osobiście do nich CV. Nawet jeśli te firmy nie prowadzą aktualnie rekrutacji, przy najbliższej wezmą Twoją kandydaturę pod uwagę. Innym sposobem jest uczestnictwo na targach pracy. Złożenie aplikacji na takim wydarzeniu zapunktuje przy wyborze przyszłego kandydata. W przypadku braku zdolności/możliwości szukania pracy na własną rękę, z pomocą przychodzą portale, na których codziennie pojawiają się oferty pracy. Znalezienie odpowiedniej oferty to kwestia paru sekund (wyszukiwarka ma możliwość przefiltrowania ofert po województwie, stanowisku, branży itp).

2. Poświęć więcej czasu

Dotarcie do jak największej liczby pracodawców to czynność bardzo czasochłonna. Jeśli poszukiwaniu pracy poświęcisz więcej czasu niż zazwyczaj, z pewnością odbije się to na szybkości otrzymania satysfakcjonującej odpowiedzi zwrotnej.

3. Zastanów się co chcesz robić

Zanim przystąpisz do poszukiwania pracy na początek odpowiedz sobie na dwa ważne pytania: jakie umiejętności posiadasz? oraz w jakim stanowisku siebie widzisz? Są to kluczowe elementy całego procesu. Pominięcie tego etapu może skutkować niezadowoleniem z przyszłej pracy i w najgorszym przypadku jej zmianę.

4. Szukaj do skutku

Nigdy się nie poddawaj. Jeśli na początku obrałeś sobie kierunek znalezienia pracy na danym stanowisku, tego się trzymaj! Niech "łatwe oferty pracy" nie spowodują zmiany Twojej decyzji.

5. Daj sobie pomóc

Nie wstydź się, że aktualnie nie masz pracy i aktywnie jej poszukujesz. Podczas rozmowy ze znajomymi przy okazji staraj się przedstawić im swoją aktualną sytuację. Może okazać się, że osoby z którymi rozmawiałeś polecą Cię dla pracodawcy, lub poinformują Cię o nowej ciekawej ofercie.

6. Zbadaj miejsce w którym chciałbyś pracować

Jeżeli znalazłeś odpowiednią ofertę, warto porozmawiać z pracownikiem tej firmy o warunkach pracy, o tym jak trafił do tej pracy itp. Takie rozeznanie jest korzystne, aby sprawdzić, czy dana praca Ci odpowiada.

7. Rozmowa kwalifikacyjna kluczem do sukcesu

Na rozmowę kwalifikacyjną zostaje zaproszony mały procent osób ubiegających się o pracę, i zazwyczaj wybierane są tylko te osoby, których doświadczenie i wykształcenie spodobało się przełożonym.

Jeśli udało Ci się przekonać pracodawcę swoim CV, zapewne przygotowujesz się do odbycia rozmowy. Na spotkanie musisz przyjść schludnie ubrany, a na samym spotkaniu odpowiednio się zachowywać. Nawet jeśli masz bogate doświadczenie, a pokażesz, że jesteś osobą niekulturalną, która podchodzi lekceważąco do rozmowy możesz pożegnać się z etatem.

Same CV i sposób zachowywania się na rozmowie nie daje Ci 100% gwarancji skuteczności. Rekruterzy biorą pod uwagę wiele czynników, dlatego musisz być do niej dobrze nastawiony i przygotowany.

Postawa "osoby pełnej pomysłów" ma większe szanse dostania pracy od osoby, która przyszła na rozmowę z konieczności. Skup się na tym co Ty możesz dać pracodawcy, nigdy na odwrót.
 
Jeśli pracodawca nie przyjmie nas do pracy, nie trać wiary w siebie, i nie gniewaj się na rekruterów. Te osoby mogą za jakiś czas polecić Cię innym firmom, jeśli zrobiłeś na nich dobre wrażenie.

Każda rozmowa to nowe doświadczenie, z każdą rozmową jesteśmy coraz bliżej celu.